CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU KNIHOVNA

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

Místní obrázek obálky
Místní obrázek obálky
Základní MARC ISBD

Neuroscience and media : new understandings and representations / edited by Michael Grabowski.

Přispěvatel(é): Typ materiálu: TextTextEdice: Routledge research in cultural and media studies ; 70Vydavatel: New York ; London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2015Vydání: First publishedPopis: xx, 241 stran : ilustrace, tabulky, grafyTyp obsahu:
  • text
Typ nosiče:
  • svazek
ISBN:
  • 9781138811508
Předmětová hesla: Žánr/Forma: Souhrn: This volume explores how advances in the fields of evolutionary neuroscience and cognitive psychology are informing media studies with a better understanding of how humans perceive, think and experience emotion within mediated environments. The book highlights interdisciplinary and transdisciplinary approaches to the production and reception of cinema, television, the Internet and other forms of mediated communication that take into account new understandings of how the embodied brain senses and interacts with its symbolic environment. Moreover, as popular media shape perceptions of the promises and limits of brain science, contributors also examine the representation of neuroscience and cognitive psychology within mediated culture. [amazon.com]
Štítky z této knihovny: V této knihovně nejsou k tomuto titulu přiřazené žádné štítky. Pro přidávání štítků je nutné být přihlášený.
Star ratings
    Průměrné hodnocení: 0.0 (0 hlasů)
Jednotky
Typ jednotky Aktuální knihovna Signatura Stav Půjčeno do Čárový kód
Kniha Kniha Centrum dokumentárního filmu Cizojazyčné publikace E821 E821/1157/NEU (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) Dostupné E821/1157/NEU

Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík

This volume explores how advances in the fields of evolutionary neuroscience and cognitive psychology are informing media studies with a better understanding of how humans perceive, think and experience emotion within mediated environments. The book highlights interdisciplinary and transdisciplinary approaches to the production and reception of cinema, television, the Internet and other forms of mediated communication that take into account new understandings of how the embodied brain senses and interacts with its symbolic environment. Moreover, as popular media shape perceptions of the promises and limits of brain science, contributors also examine the representation of neuroscience and cognitive psychology within mediated culture.
[amazon.com]

Zatím nikdo nekomentoval.

pro zveřejnění komentáře.

Klikněte na obrázek pro jeho zobrazení v prohlížeči obrázků

Místní obrázek obálky