CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU KNIHOVNA

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

Místní obrázek obálky
Místní obrázek obálky
Základní MARC ISBD

The forms of the affects / Eugenie Brinkema

Podle: Typ materiálu: TextTextVydavatel: Durham : Duke University Press, 2014Popis: xvi, 347 stran, 2 nečíslované strany obrazových příloh : ilustrace (některé barevné)Typ obsahu:
  • text
Typ média:
  • bez média
Typ nosiče:
  • svazek
ISBN:
  • 9780822356448
  • 9780822356561
Předmětová hesla: Žánr/Forma: Souhrn: What is the relationship between a cinematic grid of color and that most visceral of negative affects, disgust? How might anxiety be a matter of an interrupted horizontal line, or grief a figure of blazing light? Offering a bold corrective to the emphasis on embodiment and experience in recent affect theory, Eugenie Brinkema develops a novel mode of criticism that locates the forms of particular affects within the specific details of cinematic and textual construction. Through close readings of works by Roland Barthes, Hollis Frampton, Sigmund Freud, Peter Greenaway, Michael Haneke, Alfred Hitchcock, Søren Kierkegaard, and David Lynch, Brinkema shows that deep attention to form, structure, and aesthetics enables a fundamental rethinking of the study of sensation. In the process, she delves into concepts as diverse as putrescence in French gastronomy, the role of the tear in philosophies of emotion, Nietzschean joy as a wild aesthetic of repetition, and the psychoanalytic theory of embarrassment. Above all, this provocative work is a call to harness the vitality of the affective turn for a renewed exploration of the possibilities of cinematic form. [amazon.com]
Štítky z této knihovny: V této knihovně nejsou k tomuto titulu přiřazené žádné štítky. Pro přidávání štítků je nutné být přihlášený.
Star ratings
    Průměrné hodnocení: 0.0 (0 hlasů)
Jednotky
Typ jednotky Aktuální knihovna Signatura Stav Půjčeno do Čárový kód
Kniha Kniha Centrum dokumentárního filmu Cizojazyčné publikace E821 E821/2095/BRI (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) Dostupné E821/2095/BRI

What is the relationship between a cinematic grid of color and that most visceral of negative affects, disgust? How might anxiety be a matter of an interrupted horizontal line, or grief a figure of blazing light?
Offering a bold corrective to the emphasis on embodiment and experience in recent affect theory, Eugenie Brinkema develops a novel mode of criticism that locates the forms of particular affects within the specific details of cinematic and textual construction. Through close readings of works by Roland Barthes, Hollis Frampton, Sigmund Freud, Peter Greenaway, Michael Haneke, Alfred Hitchcock, Søren Kierkegaard, and David Lynch, Brinkema shows that deep attention to form, structure, and aesthetics enables a fundamental rethinking of the study of sensation. In the process, she delves into concepts as diverse as putrescence in French gastronomy, the role of the tear in philosophies of emotion, Nietzschean joy as a wild aesthetic of repetition, and the psychoanalytic theory of embarrassment. Above all, this provocative work is a call to harness the vitality of the affective turn for a renewed exploration of the possibilities of cinematic form.
[amazon.com]

Zatím nikdo nekomentoval.

pro zveřejnění komentáře.

Klikněte na obrázek pro jeho zobrazení v prohlížeči obrázků

Místní obrázek obálky