Jazyk nových médií /
Manovich, Lev, 1960-
Jazyk nových médií / Lev Manovich ; z anglického originálu The language of new media ... přeložil Václav Janoščík - První české vydání - 378 stran : ilustrace ; 21 cm - Studia nových médií . - Studia nových médií .
Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu.
Manovich se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušení ale také problematizuje, například mýtus interaktivity nebo polarizaci digitálních a analogových médií.
Z dnešní perspektivy mohou některé teze působit jako překonané, přesto ale zůstávají nejen pokusem o teorii toho, co nová média opravdu jsou, ale také svědkem přelomu 20. a 21. století, který přestavuje zásadní předěl ve formách našich médií i kultury.
zdroj: [kosmas.cz]
9788024629612
cnb002969718
digitální média
technologický rozvoj--sociální aspekty
technologický rozvoj--kulturní aspekty
masmédia a společnost
masmédia a kultura
estetika
vizuální kultura
digital media
technological development--social aspects
technological development--cultural aspects
mass media and society
mass media and culture
aesthetics
visual culture
monografie
monographs
316.774:004.9 62:001.892 304 316.72/.75 316.774:316.3 316.774:316.7 7.01:111.852 316.7-028.22 (048.8)
Jazyk nových médií / Lev Manovich ; z anglického originálu The language of new media ... přeložil Václav Janoščík - První české vydání - 378 stran : ilustrace ; 21 cm - Studia nových médií . - Studia nových médií .
Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu.
Manovich se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušení ale také problematizuje, například mýtus interaktivity nebo polarizaci digitálních a analogových médií.
Z dnešní perspektivy mohou některé teze působit jako překonané, přesto ale zůstávají nejen pokusem o teorii toho, co nová média opravdu jsou, ale také svědkem přelomu 20. a 21. století, který přestavuje zásadní předěl ve formách našich médií i kultury.
zdroj: [kosmas.cz]
9788024629612
cnb002969718
digitální média
technologický rozvoj--sociální aspekty
technologický rozvoj--kulturní aspekty
masmédia a společnost
masmédia a kultura
estetika
vizuální kultura
digital media
technological development--social aspects
technological development--cultural aspects
mass media and society
mass media and culture
aesthetics
visual culture
monografie
monographs
316.774:004.9 62:001.892 304 316.72/.75 316.774:316.3 316.774:316.7 7.01:111.852 316.7-028.22 (048.8)