000 03237nam a2200565 i 4500
001 nkc20162776412
003 CZ PrNK
005 20220408142252.0
007 ta
008 160205s2015 xr f 000 0 cze
015 _acnb002776412
020 _a9788073313197
_q(brožováno) :
_cKč 349,00
035 _a(OCoLC)946294548
040 _aBOA001
_bcze
_erda
041 1 _acze
_heng
072 7 _a791
_xFilm. Cirkus. Lidová zábava
_2Konspekt
080 _a791
_2MRF
080 _a101
_2MRF
080 _a791.2
_2MRF
080 _a791.32.072.3
_2MRF
080 _a7.073
_2MRF
080 _a(081)
_2MRF
100 1 _aŽižek, Slavoj,
_d1949-
_4aut
245 1 0 _aLacrimae rerum :
_bKieślowski, Hitchcock, Tarkovskij, Lynch /
_cSlavoj Žižek ; vybral a z anglického originálu přeložil Radovan Baroš
246 1 4 _aSlavoj Žižek: Lacrimae rerum
250 _a1. vydání
264 1 _aPraha :
_bNAMU,
_c2015
300 _a286 stran ;
_c21 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _abez média
_bn
_2rdamedia
338 _asvazek
_bnc
_2rdacarrier
504 _aObsahuje bibliografické odkazy
520 _aV knize Lacrimae Rerum slovinský filozof a kulturní teoretik Slavoj Žižek působivě analyzuje filmová díla věhlasných světových režisérů, přičemž se opírá o filozofické teze Lacana, Heideggera, Hegela a některé psychologické teorie. Při detailní analýze filmů režiséra Krzysztofa Kieślowského se zabývá etikou jako ústředním tématem Kieślowského děl, a dále především vztahem mezi materiálností a teologií, konkrétně jak lze chápat symbolické zobrazení Božského Desatera v různých epizodách filmu. U Alfreda Hitchcocka zkoumá Žižek autorský styl a s ním spojený jev „nadinterpretace“, tedy zda má v Hitchcockových filmech skutečně vše předurčený význam. Zároveň si klade otázku, jak by mohl vypadat remake některého z jeho filmů. Pomocí analýzy filmů Andreje Tarkovského se autor snaží ukázat, jak motiv traumatické či cizorodé Věci, který funguje jako mechanismus zhmotňující nevědomé fantazie člověka, figuruje v diegetickém prostoru kinematografického narativu. V eseji o filmu Lost Highway Davida Lynche se Žižek zabývá tím, do jaké míry jsou tímto postmoderním snímkem prostoupena filmová klišé, a jak naopak vážně je potřeba chápat Lynchovo univerzum. V neposlední řadě autor věnuje pozornost sexualizaci a zobrazení sexuálního aktu v kinematografii.[databazeknih]
550 _aVydavatel: Akademie múzických umění v Praze
650 0 7 _afilm
_xfilozofické aspekty
_2czenas
650 0 7 _afilmy
_2czenas
650 0 7 _afilmová kritika
_2czenas
650 0 7 _ainterpretace uměleckého díla
_2czenas
650 0 9 _afilm
_xphilosophical aspects
_2eczenas
650 0 9 _afilms
_2eczenas
650 0 9 _afilm criticism
_2eczenas
650 0 9 _aart interpretation
_2eczenas
655 7 _asborníky
_2czenas
655 9 _acollections of works
_2eczenas
700 1 _aBaroš, Radovan,
_d1967-
_4com
_4trl
710 2 _aAkademie múzických umění v Praze
_4pbl
901 _b9788073313197
_f1. vydání
_o20160301
910 _aABA001
942 _2ddc
_cKNIHA
_n0
999 _c87
_d87