000 03860nam a2200709 i 4500
001 nkc20172881781
003 CZ PrNK
005 20220922153807.0
007 ta
008 170228t20162016xr ach f 001 0 cze
015 _acnb002881781
020 _a9788070041772
_q(vázáno)
035 _a(OCoLC)982100838
040 _aABA001
_bcze
_erda
041 0 _acze
_beng
043 _ae-xr---
_ae-cs---
045 _ax4x7
072 7 _a791
_xFilm. Cirkus. Lidová zábava
_2Konspekt
080 _a791.622
_2MRF
080 _a791.62:005.71
_2MRF
080 _a791.631
_2MRF
080 _a321.01
_2MRF
080 _a72/76:32
_2MRF
080 _a304.2/.4
_2MRF
080 _a(437.3)
_2MRF
080 _a(437)
_2MRF
080 _a(048.8)
_2MRF
100 1 _aSzczepanik, Petr,
_d1974-
_4aut
245 1 0 _aTovárna Barrandov :
_bsvět filmařů a politická moc 1945-1970 /
_cPetr Szczepanik
246 3 0 _aSvět filmařů a politická moc 1945-1970
250 _aVydání první
264 1 _a[Praha] :
_bNárodní filmový archiv,
_c[2016]
264 4 _c©2016
300 _a419 stran :
_bilustrace, portréty, faksimile ;
_c25 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _abez média
_bn
_2rdamedia
338 _asvazek
_bnc
_2rdacarrier
504 _aObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
520 _aNa Barrandově se dnes natáčí víc zahraniční než domácí filmy, ale do roku 1990 tamní studio platilo za symbol a pomyslné centrum české kinematografie. Kniha je prvním pokusem o historii tohoto centra. Nezabývá se jen výjimečnými herci a režiséry, ale celým „světem filmu“, jeho organizací práce, vnitřním sociálním životem, nepsanými pravidly a konflikty s politickou mocí. Jak filmaři přemýšleli a tvořili v dobách, kdy si stát uzurpoval roli monopolního filmového výrobce a komunistická strana rozhodovala o kulturní hodnotě filmů i kariérách jejich tvůrců? Jak reagovali na nápad aparátčíků udělat z filmových studií továrnu, která bude vyrábět podle stejných plánů a norem jako těžký průmysl? Proč se komunistickému režimu nepodařilo nahradit filmové veterány novým typem proletářských „tvůrčích pracovníků“? Jaké změny v organizaci produkce umožnily obrovské mezinárodní úspěchy českého filmu a nástup nové vlny šedesátých let? Proč se na Barrandově dařilo vždy nejlépe ze všech žánrů komedii a jakou roli sehrála parodie v procesu emancipace filmového smíchu od propagandy? Na tyto a další otázky odpovídá kniha, která si za východisko volí každodenní zkušenost filmařů v zestátněných studiích, pod dozorem totalitní moci. (zdroj:.academia.cz)
546 _aAnglické resumé
610 2 7 _aBarrandov Studio (firma)
_2czenas
648 7 _a20. století
_2czenas
648 4 _a1945-1970
648 7 _aod 1945
_2czenas
650 0 7 _akinematografie
_zČesko
_y20. století
_2czenas
650 0 7 _afilmová studia
_zČesko
_y20. století
_2czenas
650 0 7 _afilmová produkce
_zČesko
_y20. století
_2czenas
650 0 7 _apolitická moc
_zČeskoslovensko
_yod 1945
_2czenas
650 0 7 _aumění a politika
_zČeskoslovensko
_yod 1945
_2czenas
650 0 7 _akulturní politika
_zČeskoslovensko
_yod 1945
_2czenas
650 0 9 _acinematography
_zCzechia
_y20th century
_2eczenas
650 0 9 _afilm studios
_zCzechia
_y20th century
_2eczenas
650 0 9 _afilm production
_zCzechia
_y20th century
_2eczenas
650 0 9 _apolitical power
_zCzechoslovakia
_y1945-
_2eczenas
650 0 9 _aart and politics
_zCzechoslovakia
_y1945-
_2eczenas
650 0 9 _acultural policy
_zCzechoslovakia
_y1945-
_2eczenas
655 7 _amonografie
_2czenas
655 9 _amonographs
_2eczenas
901 _b9788070041772
_f1. vydání
_o20170308
910 _aABA001
942 _2ddc
_cKNIHA
_n0
999 _c572
_d572