000 | 03860nam a2200709 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | nkc20172881781 | ||
003 | CZ PrNK | ||
005 | 20220922153807.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 170228t20162016xr ach f 001 0 cze | ||
015 | _acnb002881781 | ||
020 |
_a9788070041772 _q(vázáno) |
||
035 | _a(OCoLC)982100838 | ||
040 |
_aABA001 _bcze _erda |
||
041 | 0 |
_acze _beng |
|
043 |
_ae-xr--- _ae-cs--- |
||
045 | _ax4x7 | ||
072 | 7 |
_a791 _xFilm. Cirkus. Lidová zábava _2Konspekt |
|
080 |
_a791.622 _2MRF |
||
080 |
_a791.62:005.71 _2MRF |
||
080 |
_a791.631 _2MRF |
||
080 |
_a321.01 _2MRF |
||
080 |
_a72/76:32 _2MRF |
||
080 |
_a304.2/.4 _2MRF |
||
080 |
_a(437.3) _2MRF |
||
080 |
_a(437) _2MRF |
||
080 |
_a(048.8) _2MRF |
||
100 | 1 |
_aSzczepanik, Petr, _d1974- _4aut |
|
245 | 1 | 0 |
_aTovárna Barrandov : _bsvět filmařů a politická moc 1945-1970 / _cPetr Szczepanik |
246 | 3 | 0 | _aSvět filmařů a politická moc 1945-1970 |
250 | _aVydání první | ||
264 | 1 |
_a[Praha] : _bNárodní filmový archiv, _c[2016] |
|
264 | 4 | _c©2016 | |
300 |
_a419 stran : _bilustrace, portréty, faksimile ; _c25 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_abez média _bn _2rdamedia |
||
338 |
_asvazek _bnc _2rdacarrier |
||
504 | _aObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky | ||
520 | _aNa Barrandově se dnes natáčí víc zahraniční než domácí filmy, ale do roku 1990 tamní studio platilo za symbol a pomyslné centrum české kinematografie. Kniha je prvním pokusem o historii tohoto centra. Nezabývá se jen výjimečnými herci a režiséry, ale celým „světem filmu“, jeho organizací práce, vnitřním sociálním životem, nepsanými pravidly a konflikty s politickou mocí. Jak filmaři přemýšleli a tvořili v dobách, kdy si stát uzurpoval roli monopolního filmového výrobce a komunistická strana rozhodovala o kulturní hodnotě filmů i kariérách jejich tvůrců? Jak reagovali na nápad aparátčíků udělat z filmových studií továrnu, která bude vyrábět podle stejných plánů a norem jako těžký průmysl? Proč se komunistickému režimu nepodařilo nahradit filmové veterány novým typem proletářských „tvůrčích pracovníků“? Jaké změny v organizaci produkce umožnily obrovské mezinárodní úspěchy českého filmu a nástup nové vlny šedesátých let? Proč se na Barrandově dařilo vždy nejlépe ze všech žánrů komedii a jakou roli sehrála parodie v procesu emancipace filmového smíchu od propagandy? Na tyto a další otázky odpovídá kniha, která si za východisko volí každodenní zkušenost filmařů v zestátněných studiích, pod dozorem totalitní moci. (zdroj:.academia.cz) | ||
546 | _aAnglické resumé | ||
610 | 2 | 7 |
_aBarrandov Studio (firma) _2czenas |
648 | 7 |
_a20. století _2czenas |
|
648 | 4 | _a1945-1970 | |
648 | 7 |
_aod 1945 _2czenas |
|
650 | 0 | 7 |
_akinematografie _zČesko _y20. století _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_afilmová studia _zČesko _y20. století _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_afilmová produkce _zČesko _y20. století _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_apolitická moc _zČeskoslovensko _yod 1945 _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_aumění a politika _zČeskoslovensko _yod 1945 _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_akulturní politika _zČeskoslovensko _yod 1945 _2czenas |
650 | 0 | 9 |
_acinematography _zCzechia _y20th century _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_afilm studios _zCzechia _y20th century _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_afilm production _zCzechia _y20th century _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_apolitical power _zCzechoslovakia _y1945- _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_aart and politics _zCzechoslovakia _y1945- _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_acultural policy _zCzechoslovakia _y1945- _2eczenas |
655 | 7 |
_amonografie _2czenas |
|
655 | 9 |
_amonographs _2eczenas |
|
901 |
_b9788070041772 _f1. vydání _o20170308 |
||
910 | _aABA001 | ||
942 |
_2ddc _cKNIHA _n0 |
||
999 |
_c572 _d572 |