000 | 02130nam a2200361 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 001780001188986 | ||
003 | CZ PrSKC | ||
005 | 20220804114015.0 | ||
008 | 110910s2009 xr |||||||||||000 0|cze d | ||
020 |
_a9788087292013 _q(Casablanca) |
||
020 |
_a9788087211342 _q(ÚSTR) |
||
040 |
_aABD020 _bcze |
||
072 | 7 |
_a791 _xFilm. Cirkus. Lidová zábava _2Konspekt |
|
080 |
_a791 _2MRF-sel |
||
245 | 0 | 0 |
_aFilm a dějiny. _n2, _pAdolf Hitler a ti druzí - filmové dějiny zla _cPetr Kopal (ed.) |
250 | _a1. vyd. | ||
260 |
_aPraha : _bCasablanca : _bÚstav pro studium totalitních režimů, _c2009 |
||
300 | _a350 s.: fot. | ||
500 | _aZemě vydání: Česká republika | ||
520 | _aAdolf Hitler a ti druzí. Filmové obrazy zla . Sborník příspěvků vytvořených k tématu 5. ročníku stejnojmenného filmového festivalu volně navazuje na první "průkopnický" svazek, který vyšel pod edičním vedením historika Petra Kopala v roce 2005 (nakl. Lidové noviny) a který se pokusil nastínit možnosti spolupráce historiků a filmových vědců nad tématem zobrazení historie na filmovém plátně. Druhý svazek se zaměřuje na obrazovou prezentaci Zla ve filmech zachycujících novodobé historické události (ať už dokumentární či retrospektivní formou). Jednotlivé příspěvky zkoumají použití těchto ikonografických motivů jak ve smyslu varovných mement, tak i zjednodušujících schémat ve službách propagandy. Sledují zasazení těchto obrazů do různých žánrů - historický velkofilm, krimi, komedie - a formu, jakou byl divákům předkládán. Zabývají se však také složitou otázkou viny a tématem nejednoznačnosti zla. | ||
546 | _aJazykové verze: česky | ||
650 | 0 | 7 |
_adějiny _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_adějiny filmu _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_afilmová estetika _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_afilmová teorie _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_afilmové žánry _2czenas |
650 | 0 | 4 | _apropagandistický film |
655 | 7 |
_ametodické příručky _2czenas |
|
700 | 1 |
_aKopal, Petr, _d1975- _4edt |
|
900 | _b14 | ||
910 | _aABD020 | ||
942 |
_2ddc _cKNIHA _n0 |
||
999 |
_c278 _d278 |