000 | 03044nam a2200637 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | nkc20132486448 | ||
003 | CZ PrNK | ||
005 | 20220803122735.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 130905s2013 xr f 000 0dcze | ||
015 | _acnb002486448 | ||
020 |
_a9788074600388 _q(brož.) |
||
035 | _a(OCoLC)862713034 | ||
040 |
_aBOA001 _bcze _dABA001 |
||
041 | 0 |
_acze _beng |
|
043 |
_ae-xr--- _ae-fr--- |
||
045 | _ax-y- | ||
072 | 7 |
_a791 _xFilm. Cirkus. Lidová zábava _2Konspekt |
|
080 |
_a791.229.2 _2MRF |
||
080 |
_a101 _2MRF |
||
080 |
_a801.73 _2MRF |
||
080 |
_a930.1 _2MRF |
||
080 |
_a(437.3) _2MRF |
||
080 |
_a(44) _2MRF |
||
080 |
_a(048.8) _2MRF |
||
100 | 1 |
_aMotal, Jan, _d1984- _4aut |
|
245 | 1 | 0 |
_aHermeneutika dějinnosti ve filmovém eseji Karla Vachka a Chrise Markera / _cJan Motal |
250 | _a1. vyd. | ||
260 |
_aBrno : _bJanáčkova akademie múzických umění v Brně, _c2013 |
||
300 |
_a168 s. ; _c30 cm |
||
490 | 1 | _aVýběrová řada doktorských prací | |
504 | _aObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy | ||
520 | _aPráce analyzuje dějinnost ve filmech Chrise Markera a Karla Vachka. Teoretický rámec vymezuje tento prostor rozumění na základě Gadamerovy filozofické hermeneutiky a Ricoeurova pojetí mimésis, interpretuje Heideggerovu analýzu časovosti pobytu. Snaží se tak ve vztahu k eseji, jejž předběžně definuje jako procesuální dialog ne-karteziánského myšlení, zhodnotit pojem rozumění a díky němu pojmout dějinnost jako vztahování se pobytu k jeho časovosti. Na tomto základě interpretuje Vachkovu a Markerovu tvorbu a dochází k poznatku, že zatímco Vachkův monologický styl filmový esej ohýbá k pamfletické manifestaci tradičních myšlenkových schémat nejedlovského národního romantismu, Marker se v sebereflexivitě obrací k mechanismu dějinnosti jako takovému a je pro něj nejdůležitější strukturální analýza paměti, vzpomínek a časovosti o sobě. | ||
546 | _aAnglické resumé | ||
600 | 1 | 7 |
_aVachek, Karel, _d1940-2020 _2czenas |
600 | 1 | 7 |
_aMarker, Chris, _d1921-2012 _2czenas |
648 | 7 |
_a20.-21. století _2czenas |
|
650 | 0 | 7 |
_afilmový esej _zČesko _y20.-21. století _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_afilmový esej _zFrancie _y20.-21. století _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_afilmový esej _xfilozofické aspekty _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_ahermeneutika _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_adějinnost _2czenas |
650 | 0 | 9 |
_afilm essay _zCzechia _y20th-21st centuries _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_afilm essay _zFrance _y20th-21st centuries _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_afilm essay _xphilosophical aspects _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_ahermeneutics _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_ahistoricity _2eczenas |
655 | 7 |
_astudie _2czenas |
|
655 | 7 |
_asrovnávací studie _2czenas |
|
655 | 9 |
_astudies _2eczenas |
|
655 | 9 |
_acomparative studies _2eczenas |
|
810 | 2 |
_aJanáčkova akademie múzických umění. _tVýběrová řada doktorských prací |
|
901 |
_b9788074600388 _f1. vyd. _o20130930 |
||
910 | _aABA001 | ||
942 |
_2ddc _cKNIHA _n0 |
||
999 |
_c244 _d244 |