000 03897nam a2200601 a 4500
001 nkc20122345945
003 CZ PrNK
005 20230824165903.0
007 ta
008 120302s2012 xr acfhf 001 0 cze
015 _acnb002345945
020 _a9788020020963
_q(váz.)
035 _a(OCoLC)817046584
040 _aABA001
_bcze
_dOLA001
043 _ae-xr---
_ae-cs---
045 _ax4x6
072 7 _a791
_xFilm. Cirkus. Lidová zábava
_2Konspekt
080 _a791.622
_2MRF
080 _a791.6
_2MRF
080 _a791.64
_2MRF
080 _a316.7:32
_2MRF
080 _a338.26
_2MRF
080 _a(437.3)
_2MRF
080 _a(437)
_2MRF
080 _a(048.8:082)
_2MRF
245 0 0 _aNaplánovaná kinematografie :
_bčeský filmový průmysl 1945 až 1960 /
_cPavel Skopal (ed.)
246 3 0 _aČeský filmový průmysl 1945 až 1960
250 _aVyd. 1.
260 _aPraha :
_bAcademia,
_c2012
300 _a557 s., [24] s. obr. příl. :
_bil., portréty, faksim. ;
_c21 cm
490 1 _aŠťastné zítřky ;
_vsv. 7
504 _aObsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
520 _aKinematografie prošla v poválečném Československu dvěma významnými změnami – nejprve byla v srpnu 1945 jako první průmyslové odvětví zestátněna, poté po únorovém komunistickém převratu v roce 1948 podřízena ideologickým cílům nového režimu a podrobena sovětizaci. Předkládané texty na základě široké škály archivních materiálů zevrubně zkoumají dosud opomíjené období konce 40. let a let 50. Jednotlivé studie se zaměřují na organizační strukturu a produkční a distribuční praktiky filmového průmyslu ovlivněné normami socialistického plánování: analyzují produkční kulturu barrandovského studia, zavádění koprodukčního modelu výroby v kontextu východního bloku, specifika „účelové“ produkce Krátkého filmu a Československého armádního filmu a institucionální formování filmové produkce pro děti. Z oblasti distribuce a uvádění se věnují z nadnárodní perspektivy sledované změně v roli karlovarského filmového festivalu, historii Filmového festivalu pracujících, kulturně-politickým ideálům i každodenní realitě putovních kin a akce Filmové jaro na vesnici, problémům s kinofikací a technickým vybavením tuzemských kin a vývoji konkurenčního vztahu mezi Československým státním filmem a Československou televizí. Sborník záměrně opomíjí problém estetických norem socialistického realismu, který bývá nejčastěji s kinematografií 50. let spojován – namísto toho se soustředí na instituční podmínky, kulturně-politický kontext či konkrétní realizační problémy, které doprovázely vznik a distribuci mnohem širší škály filmové produkce, než jsou kanonická díla socialistického realismu. [databazeknih.cz]
648 4 _a1945-1960
648 7 _a1945-1968
_2czenas
650 0 7 _akinematografie
_zČesko
_y1945-1968
_2czenas
650 0 7 _afilmový průmysl
_zČesko
_y1945-1968
_2czenas
650 0 7 _afilmová distribuce
_zČesko
_y1945-1968
_2czenas
650 0 7 _akultura a politika
_zČesko
_y1945-1968
_2czenas
650 0 7 _ahospodářské plánování
_zČeskoslovensko
_y1945-1968
_2czenas
650 0 9 _acinematography
_zCzechia
_y1945-1968
_2eczenas
650 0 9 _afilm industry
_zCzechia
_y1945-1968
_2eczenas
650 0 9 _afilm distribution
_zCzechia
_y1945-1968
_2eczenas
650 0 9 _aculture and politics
_zCzechia
_y1945-1968
_2eczenas
650 0 9 _aeconomic planning
_zCzechoslovakia
_y1945-1968
_2eczenas
655 7 _akolektivní monografie
_2czenas
655 9 _acollective monographs
_2eczenas
700 1 _aSkopal, Pavel,
_d1972-
_4edt
830 0 _aŠťastné zítřky (Academia)
901 _b9788020020963
_f1. vyd.
_o20120906
910 _aABA001
942 _2ddc
_cKNIHA
_n0
999 _c1026
_d1026