000 02778nam a2200517 a 4500
001 nkc20112185670
003 CZ PrNK
005 20230821153330.0
007 ta
008 110427s2011 xr e 001 0 cze
015 _acnb002185670
020 _a9788020424099
_q(váz.)
035 _a(OCoLC)741403329
040 _aABA001
_bcze
072 7 _a316.4/.7
_xSociální interakce. Sociální komunikace
_2Konspekt
080 _a316.774
_2MRF
080 _a316.77
_2MRF
080 _a316.774:316.3
_2MRF
080 _a316.774:316.776.33
_2MRF
080 _a(0:82-4)
_2MRF
100 1 _aMcLuhan, Marshall,
_d1911-1980
_4aut
245 1 0 _aJak rozumět médiím :
_bextenze člověka /
_cMarshall McLuhan ; přeložil Miloš Calda ; doslov Jan Jirák
250 _a2., rev. vyd., V Mladé frontě 1.
260 _aPraha :
_bMladá fronta,
_c2011
300 _a399 s. ;
_c21 cm
490 1 _aStrategie
504 _aObsahuje bibliografii a rejstříky
520 _aPojem médií chápe McLuhan velmi široce: zahrnuje do něho nejen sdělovací prostředky jako noviny, rozhlas a televizi, ale i písmo, knihtisk, ba i hmotné technické vynálezy jako kolo, zbraně, dopravní spoje, auta atd. – tedy všechny prostředky, jimiž člověk rozšiřuje, díky vynalézavosti ducha, omezené síly a dosah své tělesné existence (třeba elektřina je extenzí nervové soustavy). Základní myšlenkou McLuhanovy teorie je, že tyto vynálezy nejsou jen pasivními prostředky, nýbrž zpětně působí na člověka, a to nejen obsahem, nýbrž i způsobem svého sdělení. Jestliže si člověk tuto sugesci médií neuvědomí, může nad nimi ztratit kontrolu, a pak se z dobrého sluhy stává špatný pán. Touto tezí, za níž jistě stojí stará myšlenka „čarodějova učně“, marně se snažícího zkrotit duchy, které rozpoutal, přesahuje McLuhanova speciální teorie do obecných úvah o dvojsečnosti technického pokroku a civilizace vůbec. K takovým úvahám dává McLuhanova kniha dost podnětů i dnes, čtvrt století po svém vzniku. [databazeknih.cz]
650 0 7 _amasmédia
_2czenas
650 0 7 _akomunikace (sdělování)
_2czenas
650 0 7 _amasmédia a společnost
_2czenas
650 0 7 _avliv médií
_2czenas
650 0 9 _amass media
_2eczenas
650 0 9 _ahuman communication
_2eczenas
650 0 9 _amass media and society
_2eczenas
650 0 9 _amedia influence
_2eczenas
655 7 _aeseje
_2czenas
655 9 _aessays
_2eczenas
700 1 _aCalda, Miloš,
_d1943-
_4trl
700 1 _aJirák, Jan,
_d1958-
_4aft
765 0 _tUnderstanding media
830 0 _aStrategie
901 _b9788020424099
_f2., rev. vyd., 1. vyd. v nakl. Mladá fronta
_o20110616
910 _aABA001
942 _2ddc
_cKNIHA
_n0
999 _c1001
_d1001