Jazyk nových médií /
Lev Manovich ; z anglického originálu The language of new media ... přeložil Václav Janoščík
- První české vydání
- 378 stran : ilustrace ; 21 cm
- Studia nových médií .
- Studia nových médií .
Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu. Manovich se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušení ale také problematizuje, například mýtus interaktivity nebo polarizaci digitálních a analogových médií.
Z dnešní perspektivy mohou některé teze působit jako překonané, přesto ale zůstávají nejen pokusem o teorii toho, co nová média opravdu jsou, ale také svědkem přelomu 20. a 21. století, který přestavuje zásadní předěl ve formách našich médií i kultury.
zdroj: [kosmas.cz]
9788024629612
cnb002969718
digitální média technologický rozvoj--sociální aspekty technologický rozvoj--kulturní aspekty masmédia a společnost masmédia a kultura estetika vizuální kultura digital media technological development--social aspects technological development--cultural aspects mass media and society mass media and culture aesthetics visual culture