CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU KNIHOVNA

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

Místní obrázek obálky
Místní obrázek obálky
Základní MARC ISBD

The intervals of cinema / Jacques Ranciere ; translated by John Howe

Podle: Přispěvatel(é): Typ materiálu: TextTextJazyk: English (Angličtina) Original language: Francouzština Vydavatel: London ; New York : Verso, 2014Vydání: English-language editionPopis: 154 stran : ilustraceTyp obsahu:
  • text
Typ média:
  • bez média
Typ nosiče:
  • svazek
ISBN:
  • 9781781686065
Unifikované názvy:
  • Écarts du cinéma. Anglicky
Předmětová hesla: Žánr/Forma: Souhrn: Cinema, like language, can be said to exist as a system of differences. In his latest book, acclaimed philosopher Jacques Rancière looks at cinematic art in comparison to its corollary forms in literature and theatre. From literature, he argues, cinema takes its narrative conventions, while at the same time effacing literature’s images and philosophy; and film rejects theatre, while also fulfilling theatre’s dream. Built on these contradictions, the cinema is the real, material space in which one is moved by the spectacle of shadows. Thus, for Rancière, film is the perpetually disappointed dream of a language of images. [amazon.com]
Štítky z této knihovny: V této knihovně nejsou k tomuto titulu přiřazené žádné štítky. Pro přidávání štítků je nutné být přihlášený.
Star ratings
    Průměrné hodnocení: 0.0 (0 hlasů)
Jednotky
Typ jednotky Aktuální knihovna Signatura Stav Půjčeno do Čárový kód
Kniha Kniha Centrum dokumentárního filmu Cizojazyčné publikace E821 E821/1471/RAN (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) Dostupné E821/1471/RAN

Přeloženo z francouzštiny

Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík

Cinema, like language, can be said to exist as a system of differences. In his latest book, acclaimed philosopher Jacques Rancière looks at cinematic art in comparison to its corollary forms in literature and theatre. From literature, he argues, cinema takes its narrative conventions, while at the same time effacing literature’s images and philosophy; and film rejects theatre, while also fulfilling theatre’s dream.

Built on these contradictions, the cinema is the real, material space in which one is moved by the spectacle of shadows. Thus, for Rancière, film is the perpetually disappointed dream of a language of images.
[amazon.com]

Zatím nikdo nekomentoval.

pro zveřejnění komentáře.

Klikněte na obrázek pro jeho zobrazení v prohlížeči obrázků

Místní obrázek obálky