Constructivism in film : The man with the movie camera : a cinematic analysis / Vlada Petrić
Typ materiálu: TextEdice: Cambridge studies in filmVydavatel: Cambridge : Cambridge University Press, 2012Vydání: Second editionPopis: xii, 343 stran : ilustraceTyp obsahu:- text
- bez média
- svazek
- 9780521137881
Typ jednotky | Aktuální knihovna | Signatura | Stav | Půjčeno do | Čárový kód | |
---|---|---|---|---|---|---|
Kniha | Centrum dokumentárního filmu Cizojazyčné publikace E821 | E821/1131/PET (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) | Dostupné | E821/1131/PET |
Procházení Centrum dokumentárního filmu regálů, Shelving location: Cizojazyčné publikace E821 Ukončit prohlížení regálu (Ukončí prohlížení regálu)
E821/1127/MAG Documents of Utopia : the politics of experimental documentary / | E821/1128/KUH A dictionary of film studies / | E821/1130/ELL Documentary : witness and self-revelation / | E821/1131/PET Constructivism in film : The man with the movie camera : a cinematic analysis / | E821/1133/JEO Cinematic interfaces : film theory after new media / | E821/1134/BOR Minding movies : observations on the art, craft, and business of filmmaking / | E821/1135/EAS A companion to Eastern European cinemas / |
Constructivism in Film examines the radical experiments of early Soviet filmmakers, with special emphasis on the relationship of Constructivist film to contemporary literature, painting, architecture and design. Surveying the socio-political aspects of the Constructivist movement as well, Vlada Petrić then analyzes in detail the most important silent film produced during this era, Dziga Vertov's The Man with the Movie Camera (1929). This updated edition contains a new chapter about the descriptive score of the film.
[amazon.co.uk]
Zatím nikdo nekomentoval.
Přihlaste se do svého účtu pro zveřejnění komentáře.