CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU KNIHOVNA

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

Místní obrázek obálky
Místní obrázek obálky
Základní MARC ISBD

Walter Ruttmann and the cinema of multiplicity : avant-garde - advertising - modernity / Michael Cowan

Podle: Typ materiálu: TextTextEdice: Film culture in transitionVydavatel: Amsterdam : Amsterdam University Press, [2014]Datum copyrightu: ©2014Popis: 259 stran : ilustraceTyp obsahu:
  • text
Typ média:
  • bez média
Typ nosiče:
  • svazek
ISBN:
  • 9789089645852
Předmětová hesla: Žánr/Forma: Souhrn: Winner of the Willy Haas award for best book on German cinema, finalist for the Kraszna-Krausz award in the category of Moving Image, honourable mention in the best book award of the British Association of Film and Television Studies Scholars. By any account, Walter Ruttmann is a towering figure in the history of avant-garde cinema, a pioneer of both abstract experimental film and documentary. But Ruttmann was also the creator of numerous advertising films, industrial films, medical films and--after 1933--Nazi propaganda. In this award-winning study, Michael Cowan reconsiders Ruttmann's work as a whole. In the process, the book reframes our understanding of early experimental film by uncovering the links between abstraction, montage and scientific modes of governmentality that were crucial to mass modernity in both its democratic and fascist variants. [amazon.com]
Štítky z této knihovny: V této knihovně nejsou k tomuto titulu přiřazené žádné štítky. Pro přidávání štítků je nutné být přihlášený.
Star ratings
    Průměrné hodnocení: 0.0 (0 hlasů)
Jednotky
Typ jednotky Aktuální knihovna Signatura Stav Půjčeno do Čárový kód
Kniha Kniha Centrum dokumentárního filmu Cizojazyčné publikace E821 E821/1479/COW (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) Dostupné E821/1479/COW

Winner of the Willy Haas award for best book on German cinema, finalist for the Kraszna-Krausz award in the category of Moving Image, honourable mention in the best book award of the British Association of Film and Television Studies Scholars.
By any account, Walter Ruttmann is a towering figure in the history of avant-garde cinema, a pioneer of both abstract experimental film and documentary. But Ruttmann was also the creator of numerous advertising films, industrial films, medical films and--after 1933--Nazi propaganda. In this award-winning study, Michael Cowan reconsiders Ruttmann's work as a whole. In the process, the book reframes our understanding of early experimental film by uncovering the links between abstraction, montage and scientific modes of governmentality that were crucial to mass modernity in both its democratic and fascist variants.
[amazon.com]

Zatím nikdo nekomentoval.

pro zveřejnění komentáře.

Klikněte na obrázek pro jeho zobrazení v prohlížeči obrázků

Místní obrázek obálky