Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů : Laterna magika a polyekrany / Svatopluk Malý, [Martin Procházka, Mirek Zapletal]
Typ materiálu: TextJazyk: Čeština Summary language: English (Angličtina) Publication details: Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2010Vydání: 1. vydPopis: 107 s. : il. (některé barev.), portréty ; 21 cmISBN:- 9788073311834
- Laterna magika a polyekrany
- Laterna magika (divadlo)
- 20. století
- 1958-1980
- experimentální divadlo -- Česko -- 20. století
- scénické technologie -- Česko -- 20. století
- multimediální umění -- Česko -- 20. století
- audiovizuální pořady -- Česko -- 20. století
- experimental theater -- Czechia -- 20th century
- stage technologies -- Czechia -- 20th century
- multimedial art -- Czechia -- 20th century
- audiovisual programs -- Czechia -- 20th century
- polyekran
Typ jednotky | Aktuální knihovna | Signatura | Stav | Půjčeno do | Čárový kód | |
---|---|---|---|---|---|---|
Kniha | Centrum dokumentárního filmu Filmová teorie a kritika 791.4 | 791.4/122/MAL (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) | Dostupné | 791.4/122/MAL |
Na obálce nad názvem: AMU = DAMU + FAMU + HAMU, na hřbetě: FAMU
Obsahuje bibliografii a rejstřík
V kombinaci vzpomínek a detailního výkladu předkládá Svatopluk Malý ve svém textu zasvěcený náhled do zákulisí specifického fenoménu multivizuálních programů v Československu druhé poloviny 20. století. Jako kameraman a/či střihač se Malý ve své kariéře podílel na realizaci většiny významných polyekranů (diapolyekranů aj.), které českoslovenští tvůrci vyrobili v průběhu šedesátých až osmdesátých let. Zabývá se prvními pokusy s projektem Laterny magiky a jeho úspěchem na EXPO 58 v Bruselu a v dalším vývoji sleduje jak polyekrany prezentující Československo na dalších světových výstavách (EXPO 67 v Montrealu), tak ty, které vznikly na zakázku jiných států (prezentace kanadského státu Britská Kolumbie na EXPO 70 v Ósace, perská zakázka Heritage of Ages k výročí 2 500 let Perské říše, dürerovská Noricama pro německý Norimberk) aj.
Anglické resumé
Zatím nikdo nekomentoval.