CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU KNIHOVNA

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

Místní obrázek obálky
Místní obrázek obálky
Základní MARC ISBD

Film a dějiny. 3, Politická kamera - film a stalinismus / Kristian Feigelson, Petr Kopal (eds.)

Přispěvatel(é): Typ materiálu: TextTextJazyk: Čeština Original language: Francouzština Publication details: Praha : Casablanca : Ústav pro studium totalitních režimů, 2012Vydání: Vyd. 1Popis: 564 s. : il., portréty ; 24 cmISBN:
  • 9788087292150
  • 9788087211588
Další název:
  • Politická kamera - film a stalinismus
  • Film a stalinismus
Předmětová hesla: Žánr/Forma: Souhrn: Obsáhlá publikace navazuje na předchozí dva díly, v nichž se filmoví historici vyjadřují k vlivu totalitarismu na kinematografii, konkrétně sovětskou. Jednotlivé příspěvky se zabývají odrazem stalinistické ideologie a propagandy v díle Dzigy Vertova, Michaila Romma a některých zahraničních režisérů, například Luchina Viscontiho. Druhá část publikace se zaměřuje na československou kinematografii, navazující na sovětský vzor a vznikající zejména v 50. letech 20. stol. Zabývá se charakteristickými projevy jako byl budovatelský film, ozvěny kolektivizace ve filmu atd. Editorem je stejně jako u předchozích svazků filmový historik Petr Kopal spolu s Kristianem Feigelsonem.Souhrn: Třetí díl sborníku příspěvků na téma Politická kamera - film a stalinismus vznikl spojením výboru z francouzského sborníku Caméra politique-cinéma et stalinisme a českých příspěvků.
Štítky z této knihovny: V této knihovně nejsou k tomuto titulu přiřazené žádné štítky. Pro přidávání štítků je nutné být přihlášený.
Star ratings
    Průměrné hodnocení: 0.0 (0 hlasů)
Jednotky
Typ jednotky Aktuální knihovna Signatura Stav Půjčeno do Čárový kód
Kniha Kniha Centrum dokumentárního filmu Filmová teorie a kritika 791.4 791.4/246/KOP (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) Dostupné 791.4/246/KOP

"Kniha vznikla spojením výboru z francouzského sborníku Caméra politique - cinéma et stalinisme ... a českých příspěvků"--Tiráž

Část. přeloženo z francouzštiny

Obsahuje bibliografické odkazy

Obsáhlá publikace navazuje na předchozí dva díly, v nichž se filmoví historici vyjadřují k vlivu totalitarismu na kinematografii, konkrétně sovětskou. Jednotlivé příspěvky se zabývají odrazem stalinistické ideologie a propagandy v díle Dzigy Vertova, Michaila Romma a některých zahraničních režisérů, například Luchina Viscontiho. Druhá část publikace se zaměřuje na československou kinematografii, navazující na sovětský vzor a vznikající zejména v 50. letech 20. stol. Zabývá se charakteristickými projevy jako byl budovatelský film, ozvěny kolektivizace ve filmu atd. Editorem je stejně jako u předchozích svazků filmový historik Petr Kopal spolu s Kristianem Feigelsonem.

Třetí díl sborníku příspěvků na téma Politická kamera - film a stalinismus vznikl spojením výboru z francouzského sborníku Caméra politique-cinéma et stalinisme a českých příspěvků.

Zatím nikdo nekomentoval.

pro zveřejnění komentáře.

Klikněte na obrázek pro jeho zobrazení v prohlížeči obrázků

Místní obrázek obálky