Film a dějiny. 3, Politická kamera - film a stalinismus / Kristian Feigelson, Petr Kopal (eds.)
Typ materiálu: TextJazyk: Čeština Original language: Francouzština Publication details: Praha : Casablanca : Ústav pro studium totalitních režimů, 2012Vydání: Vyd. 1Popis: 564 s. : il., portréty ; 24 cmISBN:- 9788087292150
- 9788087211588
- Politická kamera - film a stalinismus
- Film a stalinismus
- 1928-1997
- 1921-2010
- film -- politické aspekty
- film -- etické a morální aspekty
- dějiny
- totalitní režimy
- stalinismus
- propaganda
- socialistický realismus (umění)
- filmové náměty
- filmy -- 1921-2000
- filmy -- Sovětský svaz
- filmy -- Československo
- film -- political aspects
- film -- ethical and moral aspects
- history
- totalitarian regimes
- Stalinism
- propaganda
- socialist realism (art)
- film themes
- films -- 1921-2000
- films -- Soviet Union
- films -- Czechoslovakia
Typ jednotky | Aktuální knihovna | Signatura | Stav | Půjčeno do | Čárový kód | |
---|---|---|---|---|---|---|
Kniha | Centrum dokumentárního filmu Filmová teorie a kritika 791.4 | 791.4/246/KOP (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) | Dostupné | 791.4/246/KOP |
Procházení Centrum dokumentárního filmu regálů, Shelving location: Filmová teorie a kritika 791.4 Ukončit prohlížení regálu (Ukončí prohlížení regálu)
791.4/225/CIE Film : ilúzia a akcia | 791.4/231/ZUS Sborník filmové teorie. [Díl] 1, Angloamerické studie / | 791.4/234/SOV Zakázané filmy : 125 příběhů filmové cenzury / | 791.4/246/KOP Film a dějiny. Politická kamera - film a stalinismus / 3, | 791.4/270/BLA Spiritualita ve filmu | 791.4/274/BER --ismy. Jak chápat film / | 791.4/280/KRA Ornament masy : eseje / |
"Kniha vznikla spojením výboru z francouzského sborníku Caméra politique - cinéma et stalinisme ... a českých příspěvků"--Tiráž
Část. přeloženo z francouzštiny
Obsahuje bibliografické odkazy
Obsáhlá publikace navazuje na předchozí dva díly, v nichž se filmoví historici vyjadřují k vlivu totalitarismu na kinematografii, konkrétně sovětskou. Jednotlivé příspěvky se zabývají odrazem stalinistické ideologie a propagandy v díle Dzigy Vertova, Michaila Romma a některých zahraničních režisérů, například Luchina Viscontiho. Druhá část publikace se zaměřuje na československou kinematografii, navazující na sovětský vzor a vznikající zejména v 50. letech 20. stol. Zabývá se charakteristickými projevy jako byl budovatelský film, ozvěny kolektivizace ve filmu atd. Editorem je stejně jako u předchozích svazků filmový historik Petr Kopal spolu s Kristianem Feigelsonem.
Třetí díl sborníku příspěvků na téma Politická kamera - film a stalinismus vznikl spojením výboru z francouzského sborníku Caméra politique-cinéma et stalinisme a českých příspěvků.
Zatím nikdo nekomentoval.