Jací jsme : česká společnost v hraném filmu devadesátých a nultých let / Jan Čulík
Typ materiálu: TextPublication details: Brno : Host, 2007Vydání: Vyd. 1Popis: 653 s., [24] s. obr. příl. : il. (převážně barev.), portréty ; 23 cmISBN:- 9788072942541
- Česká společnost v hraném filmu devadesátých a nultých let
- od 1989
- kinematografie -- Česko -- 1989-
- filmová produkce -- Česko -- 1989-
- hrané filmy -- Česko -- 1989-
- společnost -- Česko
- interpersonální vztahy -- Česko
- filmové náměty
- cinematography -- Czechia -- 1989-
- film production -- Czechia -- 1989-
- feature films -- Czechia -- 1989-
- society -- Czechia
- interpersonal relations -- Czechia
- film themes
Typ jednotky | Aktuální knihovna | Signatura | Stav | Půjčeno do | Čárový kód | |
---|---|---|---|---|---|---|
Kniha | Centrum dokumentárního filmu Filmová teorie a kritika 791.4 | 791.4/60/ČUL (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) | Dostupné | 791.4/60/CUL |
Procházení Centrum dokumentárního filmu regálů, Shelving location: Filmová teorie a kritika 791.4 Ukončit prohlížení regálu (Ukončí prohlížení regálu)
791.4/551/HAN Výzva perspektivy : obraz a jeho divák od malby quattrocenta k filmu a zpět / | 791.4/552/EJZ Kamerou, tužkou i perem / | 791.4/59/PLA Choďme do kina, ale rozumně filmová příručka / | 791.4/60/ČUL Jací jsme : česká společnost v hraném filmu devadesátých a nultých let / | 791.4/604/EFF Surovost života a cynismus fantasie | 791.4/607/CHAL Přehled teorií umění / | 791.4/608/BAS V rytmu doby : film a současnost / |
Chronologický přehled
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
V první souborné knižní práci o českém hraném filmu od roku 1989 rozebírá autor více než dvě stě devadesát snímků, které vznikly za posledních osmnáct let. Filmovou produkci rozdělil tematicky do několika celků: v období kolem pádu komunismu se objevila celá řada trpkých výpovědí o životě v Československu sedmdesátých a osmdesátých let, naproti tomu svědectví o stalinském útlaku z padesátých let většinou už nesvědčí o životě v totalitě s tak úzkostnou naléhavostí jako snímky o normalizaci. Autor se dále věnuje četným filmům s historickými tématy, zejména z traumatických období, dále snímkům svědčícím o prvních zkušenostech z postkomunismu, včetně „pokleslých“ komerčních komedií, a rozebírá též množství filmů vzniklých o současné společnosti. Nejnověji se Česká kinematografie zabývá především mezilidskými vztahy, tyto snímky patří podle autora k nejlepším.
Zatím nikdo nekomentoval.