Teorie filmové dramaturgie : O dramatičnosti filmu / [Autorka: ] Yvette Biróová ; Z maď. orig. A film frámaisága přel. a názvovým rejstříkem opatřila Kateřina Pošová ; Předml. : Ivan Osvald ; Doslov: Miroslav Zůna
Typ materiálu: TextJazyk: Čeština Original language: Maďarština Publication details: Praha : Československý filmový ústav, 1975Popis: 282, [2] sPředmětová hesla: Rozsah a obsah: V deseti kapitolách se maďarská filmová teoretička zabývá především teorií dramatičnosti filmu. Při svých úvahách vychází nejen z názorů některých filmových teoretiků, ale zejména z vlastní znalosti tzv. autorských filmů. Zkoumá společenské příčiny vzniku filmu vzhledem k jeho dramatické skladbě a metodě jeho projevu, zamýšlí se nad elementárními účinky filmu, nad otázkami filmové řeči, zobrazováním prostoru a času, nad dějovou stavbou, dramatičností rytmu apod.Typ jednotky | Aktuální knihovna | Signatura | Stav | Půjčeno do | Čárový kód | |
---|---|---|---|---|---|---|
Kniha | Centrum dokumentárního filmu Filmová teorie a kritika 791.4 | 791.4/296/BIR (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) | Dostupné | 791.4/296/BIR |
Procházení Centrum dokumentárního filmu regálů, Shelving location: Filmová teorie a kritika 791.4 Ukončit prohlížení regálu (Ukončí prohlížení regálu)
791.4/274/BER --ismy. Jak chápat film / | 791.4/280/KRA Ornament masy : eseje / | 791.4/290/MAR Tvořivé zrady : současné polské myšlení o filmu a audiovizuální kultuře : sborník filmové teorie 3 / | 791.4/296/BIR Teorie filmové dramaturgie : O dramatičnosti filmu / | 791.4/310/ČEN Vizuální antropologie : kultura žitá a viděná / | 791.4/315/HRA Hranice (ve) filmu : [sborník příspěvků z konference konané v Poněšicích ve dnech 16.-18. října 1998 / | 791.4/383/HON Otázky divadla a filmu : sborník úvah a časových statí. 3-4, 1946 / |
V deseti kapitolách se maďarská filmová teoretička zabývá především teorií dramatičnosti filmu. Při svých úvahách vychází nejen z názorů některých filmových teoretiků, ale zejména z vlastní znalosti tzv. autorských filmů. Zkoumá společenské příčiny vzniku filmu vzhledem k jeho dramatické skladbě a metodě jeho projevu, zamýšlí se nad elementárními účinky filmu, nad otázkami filmové řeči, zobrazováním prostoru a času, nad dějovou stavbou, dramatičností rytmu apod.
Zatím nikdo nekomentoval.
Přihlaste se do svého účtu pro zveřejnění komentáře.