Spiritualita ve filmu Jaromír Blažejovský
Typ materiálu: TextPublication details: Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2007Popis: 284 s. : fotPředmětová hesla: Žánr/Forma: Souhrn: Kniha popisuje způsoby, jimiž může být ve filmu vyjádřena náboženská zkušenost. Autor přináší komparaci nejinspirativnějších teorií spirituality ve filmu, které se víceméně shodují v názoru, že film disponuje specifickými nástroji k zobrazení posvátna a že tyto nástroje lze popsat jako jistý styl, jehož klíčovou kategorií je čas. Produkt tohoto stylu navrhuje autor analyzovatjako tzv. spirituální modus, tímto pojmem nazývá soubor operací, jimiž se narativní svět dostává do vztahu k numinózní transcendenci. Práce se zaměřuje na díla klasiků spirituálního filmu (Carl ?. Dreyer, Robert Bresson, Jasudžiró Ozu, Andrej Tarkovskij) i na projevy spirituálního modu v tvorběautorů pozdějších (Béla Tarr, Andrej Zvjagincev), včetně příkladů z mimoevropskýchkulturních okruhů (Latinská Amerika, Írán, Indie, Korea).Typ jednotky | Aktuální knihovna | Signatura | Stav | Půjčeno do | Čárový kód | |
---|---|---|---|---|---|---|
Kniha | Centrum dokumentárního filmu Filmová teorie a kritika 791.4 | 791.4/270/BLA (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) | Dostupné | 791.4/270/BLA |
Procházení Centrum dokumentárního filmu regálů, Shelving location: Filmová teorie a kritika 791.4 Ukončit prohlížení regálu (Ukončí prohlížení regálu)
791.4/231/ZUS Sborník filmové teorie. [Díl] 1, Angloamerické studie / | 791.4/234/SOV Zakázané filmy : 125 příběhů filmové cenzury / | 791.4/246/KOP Film a dějiny. Politická kamera - film a stalinismus / 3, | 791.4/270/BLA Spiritualita ve filmu | 791.4/274/BER --ismy. Jak chápat film / | 791.4/280/KRA Ornament masy : eseje / | 791.4/290/MAR Tvořivé zrady : současné polské myšlení o filmu a audiovizuální kultuře : sborník filmové teorie 3 / |
Země vydání: Česká republika
Kniha popisuje způsoby, jimiž může být ve filmu vyjádřena náboženská zkušenost. Autor přináší komparaci nejinspirativnějších teorií spirituality ve filmu, které se víceméně shodují v názoru, že film disponuje specifickými nástroji k zobrazení posvátna a že tyto nástroje lze popsat jako jistý styl, jehož klíčovou kategorií je čas. Produkt tohoto stylu navrhuje autor analyzovatjako tzv. spirituální modus, tímto pojmem nazývá soubor operací, jimiž se narativní svět dostává do vztahu k numinózní transcendenci. Práce se zaměřuje na díla klasiků spirituálního filmu (Carl ?. Dreyer, Robert Bresson, Jasudžiró Ozu, Andrej Tarkovskij) i na projevy spirituálního modu v tvorběautorů pozdějších (Béla Tarr, Andrej Zvjagincev), včetně příkladů z mimoevropskýchkulturních okruhů (Latinská Amerika, Írán, Indie, Korea).
Jazykové verze: česky
Zatím nikdo nekomentoval.