Film je umění : sborník statí / [z růz. jaz. přel. kol.] ; uspořádali a předmluvu napsali Jaroslav Brož a Ljubomír Oliva
Typ materiálu: TextJazyk: Čeština Original language: Více jazyků Edice: Knihovna filmové teoriePublication details: Praha : Orbis, 1963 Vydání: 1. vydPopis: 286 s. ; 8°Souhrn: Stati čelných představitelů světového filmu, obírající se základními problémy filmové teorie a estetiky, pocházející z časového rozmezí čtyřiceti let. Jsou jak dokladem rychlého vývoje a proměn teorie i praxe všech filmovýchžánrů, tak příležitostí k vystopování zásad a pravd, které se v dosavadní historii filmu osvědčily jako veličiny stálé, na proměnách dob a názorů nezávislé. Napsali je: B. Balázs, L. Delluc, L. Moussinac, R. Clair, S. Ejzenštejn, R.Arnheim, V. Pudovkin, J. Grierson, P. Rotha, U. Barbaro, L. Kozlov, J.H. Lawson, A. Bazin, C. Zavattini, A. Malraux, L. Chiarini, S. Kracauer, H. Richter.Typ jednotky | Aktuální knihovna | Signatura | Stav | Půjčeno do | Čárový kód | |
---|---|---|---|---|---|---|
Kniha | Centrum dokumentárního filmu Filmová teorie a kritika 791.4 | 791.4/414/BRO (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) | Dostupné | 791.4/414/BRO |
Procházení Centrum dokumentárního filmu regálů, Shelving location: Filmová teorie a kritika 791.4 Ukončit prohlížení regálu (Ukončí prohlížení regálu)
791.4/395/NOV Nová nová vlna ? : Rozprava o české a francouzské kinematografii = Nouvelle nouvelle vague ? : débats sur le cinéma tchéque et français / | 791.4/408/GIN Hollywoodoo : filmové ilúzie podľa zaručených receptov / | 791.4/409.STA Co dělat, když Kolja vítězí / | 791.4/414/BRO Film je umění : sborník statí / | 791.4/520/CAR Vyprávět příběh / | 791.4/533/TAR Tartuská škola : sborník filmové teorie 2 / | 791.4/535/BED Arizace české kinematografie / |
Obálka a vazba: Jaroslav Zelenka
6000 výt.
Životopisné pozn. o autorech
Vysvětl.
Seznam filmů
Zdobený tit. dvojlist
Stati čelných představitelů světového filmu, obírající se základními problémy filmové teorie a estetiky, pocházející z časového rozmezí čtyřiceti let. Jsou jak dokladem rychlého vývoje a proměn teorie i praxe všech filmovýchžánrů, tak příležitostí k vystopování zásad a pravd, které se v dosavadní historii filmu osvědčily jako veličiny stálé, na proměnách dob a názorů nezávislé. Napsali je: B. Balázs, L. Delluc, L. Moussinac, R. Clair, S. Ejzenštejn, R.Arnheim, V. Pudovkin, J. Grierson, P. Rotha, U. Barbaro, L. Kozlov, J.H. Lawson, A. Bazin, C. Zavattini, A. Malraux, L. Chiarini, S. Kracauer, H. Richter.
Zatím nikdo nekomentoval.