Podrobnosti MARC
000 -LEADER |
kontrolní pole pevné délky |
03476cam a2200409 i 4500 |
001 - ŘÍDÍCÍ ČÍSLO |
kontrolní pole |
990022869160106986 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
kontrolní pole |
CZ PrSKC |
005 - DATUM A ČAS POSLEDNÍHO ZPRACOVÁNÍ |
kontrolní pole |
20230518163643.0 |
008 - SPECIFIKACE PRO KNIHY A POKRAČUJÍCÍ ZDROJE |
kontrolní pole pevné délky |
180425t20182018xxua f 001 0 eng |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
ISBN |
9780190678081 |
Kvalifikátor |
(brožováno) |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
ISBN |
9780190678074 |
Kvalifikátor |
(vázáno) |
040 ## - CATALOGING SOURCE (Původ katalogizace) |
Agentura zajišťující původní katalogizaci |
ABD103 |
Jazyk katalogizace |
cze |
Použitá pravidla popisu |
rda |
072 #7 - SKUPINA KONSPEKTU |
Klasifikační znak skupiny Konspektu |
659 |
Slovní vyjádření skupiny Konspektu |
Reklama. Public relations. Média |
Zdroj |
Konspekt |
080 ## - MEZINÁRODNÍ DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Klasifikační znak MDT |
659.3 |
Vydání |
MRF |
080 ## - MEZINÁRODNÍ DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Klasifikační znak MDT |
001.895 |
Vydání |
MRF |
080 ## - MEZINÁRODNÍ DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Klasifikační znak MDT |
330.341.1 |
Vydání |
MRF |
080 ## - MEZINÁRODNÍ DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Klasifikační znak MDT |
62:001.892 |
Vydání |
MRF |
080 ## - MEZINÁRODNÍ DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Klasifikační znak MDT |
(048.8) |
Vydání |
MRF |
100 1# - HLAVNI ZÁHLAVÍ - OSOBNÍ JMÉNO |
Osobní jméno |
Tinnell, John, |
Data související se jménem |
1985- |
Relationship |
aut |
245 10 - ÚDAJE O NÁZVU |
Název |
Actionable media : |
Další údaje o názvu |
digital communication beyond the desktop / |
Údaje o odpovědnosti |
John Tinnell |
246 30 - VARIANTNÍ NÁZEV |
Hlavní název/zkrácený název |
Digital communication beyond the desktop |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
New York, NY : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
Oxford University Press, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
[2018] |
264 #4 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
©2018 |
300 ## - FYZICKÝ POPIS |
Rozsah |
xx, 255 stran : |
Další fyzické údaje |
ilustrace ; |
Rozměry |
24 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Zdroj |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
bez média |
Media type code |
n |
Zdroj |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
svazek |
Carrier type code |
nc |
Zdroj |
rdacarrier |
504 ## - POZNÁMKA O BIBLIOGRAFII, ATD. |
Bibliography, etc. note |
Obsahuje bibliografii a rejstřík |
520 ## - ABSTRAKT, ATD. |
Text poznámky |
In 1991, Mark Weiser and his team at Xerox PARC declared they were reinventing computers for the twenty-first century. The computer would become integrated into the fabric of everyday life; it would shift to the background rather than being itself an object of focus. The resulting rise of ubiquitous computing (smartphones, smartglasses, smart cities) have since thoroughly colonized our digital landscape. In Actionable Media, John Tinnell contends that there is an unsung rhetorical dimension to Weiser's legacy, which stretches far beyond recent iProducts. Taking up Weiser's motto, "Start from the arts and humanities," Tinnell develops a theoretical framework for understanding nascent initiatives--the Internet of things, wearable interfaces, augmented reality--in terms of their intellectual history, their relationship to earlier communication technologies, and their potential to become vibrant platforms for public culture and critical media production.<br/><br/>It is clear that an ever-widening array of everyday spaces now double as venues for multimedia authorship. Writers, activists, and students, in cities and towns everywhere, are digitally augmenting physical environments. Audio walks embed narratives around local parks for pedestrians to encounter during a stroll; online forums are woven into urban infrastructure and suburban plazas to invigorate community politics. This new wave of digital communication, which Tinnell terms "actionable media," is presented through case studies of exemplar projects by leading artists, designers, and research-creation teams. Chapters alter notions of ubiquitous computing through concepts drawn from Bernard Stiegler, Gregory Ulmer, and Hannah Arendt; from comparative media analyses with writing systems such as cuneiform, urban signage, and GUI software; and from relevant stylistic insights gleaned from the open air arts practices of Augusto Boal, Claude Monet, and Janet Cardiff. Actionable Media<br/>challenges familiar claims about the combination of physical and digital spaces, beckoning contemporary media studies toward an alternative substrate of historical precursors, emerging forms, design philosophies, and rhetorical principles.<br/>[amazon.com] |
650 07 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
masmédia |
Zdroj záhlaví nebo termínu |
czenas |
650 07 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
inovace |
Zdroj záhlaví nebo termínu |
czenas |
650 07 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
technologický rozvoj |
Zdroj záhlaví nebo termínu |
czenas |
655 #7 - REJSTŘÍKOVÝ TERMÍN -- žánr/forma |
Žánr/forma či základní termín |
monografie |
Source of term |
czenas |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] |
Římské číslice |
17 |
910 ## - USER-OPTION DATA (OCLC) |
User-option data |
ABD103 |
942 ## - PŘIDANÉ VEDLEJŠÍ ZÁHLAVÍ (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Kniha |
Suppress in OPAC |
No |