Podrobnosti MARC
000 -LEADER |
kontrolní pole pevné délky |
02847cam a2200397 i 4500 |
001 - ŘÍDÍCÍ ČÍSLO |
kontrolní pole |
zpk20182994601 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
kontrolní pole |
CZ PrNK |
005 - DATUM A ČAS POSLEDNÍHO ZPRACOVÁNÍ |
kontrolní pole |
20230517170954.0 |
007 - FYZICKÝ POPIS - SPECIFIKACE PRO TIŠTĚNÝ ČI RUKOPISNÝ (OKEM ČITELNÝ) TEXT |
kontrolní pole pevné délky |
ta |
008 - SPECIFIKACE PRO KNIHY A POKRAČUJÍCÍ ZDROJE |
kontrolní pole pevné délky |
170803s2015 xxk f 001 0 eng d |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
ISBN |
9780198747758 |
Kvalifikátor |
(vázáno) |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
ISBN |
9780198801344 |
Kvalifikátor |
(dotisk ; |
-- |
brožováno) |
040 ## - CATALOGING SOURCE (Původ katalogizace) |
Agentura zajišťující původní katalogizaci |
StDuBDS |
Jazyk katalogizace |
cze |
Agentura převádějící záznam do strojem čitelné podoby |
StDuBDS |
Agentura, která záznam modifikovala |
ABA001 |
Použitá pravidla popisu |
rda |
044 ## - KÓD ZEMĚ VYDÁNÍ/VÝROBY |
Kód země vydání/výroby |
xxk |
-- |
xxu |
072 #7 - SKUPINA KONSPEKTU |
Klasifikační znak skupiny Konspektu |
7.01/.09 |
Slovní vyjádření skupiny Konspektu |
Umění |
Zdroj |
Konspekt |
080 ## - MEZINÁRODNÍ DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Klasifikační znak MDT |
7.011:316.72/.75 |
Vydání |
MRF |
080 ## - MEZINÁRODNÍ DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Klasifikační znak MDT |
7.01 |
Vydání |
MRF |
080 ## - MEZINÁRODNÍ DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Klasifikační znak MDT |
7.01:111.852 |
Vydání |
MRF |
080 ## - MEZINÁRODNÍ DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Klasifikační znak MDT |
(048.8) |
Vydání |
MRF |
100 1# - HLAVNI ZÁHLAVÍ - OSOBNÍ JMÉNO |
Osobní jméno |
Wolterstorff, Nicholas, |
Data související se jménem |
1932- |
Relationship |
aut |
245 10 - ÚDAJE O NÁZVU |
Název |
Art rethought : |
Další údaje o názvu |
the social practices of art / |
Údaje o odpovědnosti |
Nicholas Wolterstorff |
250 ## - ÚDAJE O VYDÁNÍ |
Označení vydání |
First published |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Oxford, United Kingdom ; |
-- |
New York, NY, United States of America : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
Oxford University Press, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2015 |
300 ## - FYZICKÝ POPIS |
Rozsah |
xvi, 331 stran ; |
Rozměry |
23 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Zdroj |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
bez média |
Media type code |
n |
Zdroj |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
svazek |
Carrier type code |
nc |
Zdroj |
rdacarrier |
504 ## - POZNÁMKA O BIBLIOGRAFII, ATD. |
Bibliography, etc. note |
Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík |
520 ## - ABSTRAKT, ATD. |
Text poznámky |
Human beings engage works of the arts in many different ways: they sing songs while working, they kiss icons, they create and dedicate memorials. Yet almost all philosophers of art of the modern period have ignored this variety and focused entirely on just one mode of engagement, namely, disinterested attention. In the first part of the book Nicholas Wolterstorff asks why philosophers have concentrated on just this one mode of engagement. The answer he proposes is that almost all philosophers have accepted what the author calls the grand narrative concerning art in the modern world. It is generally agreed that in the early modern period, members of the middle class in Western Europe increasingly engaged works of the arts as objects of disinterested attention. The grand narrative claims that this change represented the arts coming into their own, and that works of art, so engaged, are socially other and transcendent. Wolterstorff argues that the grand narrative has to be rejected<br/>as not fitting the facts.<br/><br/>Wolterstorff then offers an alternative framework for thinking about the arts. Central to the alternative framework that he proposes are the idea of the arts as social practices and the idea of works of the arts as having different meaning in different practices. He goes on to use this framework to analyse in some detail five distinct social practices of art and the meaning that works have within those practices: the practice of memorial art, of art for veneration, of social protest art, of works songs, and of recent art-reflexive art.<br/>[amazon.com] |
650 07 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
umění a společnost |
Zdroj záhlaví nebo termínu |
czenas |
650 07 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
filozofie umění |
Zdroj záhlaví nebo termínu |
czenas |
650 07 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
estetika |
Zdroj záhlaví nebo termínu |
czenas |
655 #7 - REJSTŘÍKOVÝ TERMÍN -- žánr/forma |
Žánr/forma či základní termín |
monografie |
Source of term |
czenas |
910 ## - USER-OPTION DATA (OCLC) |
User-option data |
ABA001 |
942 ## - PŘIDANÉ VEDLEJŠÍ ZÁHLAVÍ (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Kniha |
Suppress in OPAC |
No |