Podrobnosti MARC
000 -LEADER |
kontrolní pole pevné délky |
03155pam a2200397 a 4500 |
001 - ŘÍDÍCÍ ČÍSLO |
kontrolní pole |
012876985 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
kontrolní pole |
Uk |
005 - DATUM A ČAS POSLEDNÍHO ZPRACOVÁNÍ |
kontrolní pole |
20230418155205.0 |
008 - SPECIFIKACE PRO KNIHY A POKRAČUJÍCÍ ZDROJE |
kontrolní pole pevné délky |
031230s2004 mnua b 001 0 eng |
010 ## - KONTROLNÍ ČÍSLO KONGRESOVÉ KNIHOVNY |
Kontrolní číslo Kongresové knihovny |
2003028176 |
015 ## - ČÍSLO NÁRODNÍ BIBLIOGRAFIE |
Číslo národní bibliografie |
GBA4X4071 |
Zdroj |
bnb |
016 7# - ČÍSLO NÁRODNÍ BIBLIOGRAFIE |
Kontrolní číslo záznamu |
012876985 |
Zdroj |
Uk |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
ISBN |
0816634408 (cased) : |
Dostupnost |
£42.00 |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
ISBN |
0816634416 (pbk.) : |
Dostupnost |
£14.00 |
040 ## - CATALOGING SOURCE (Původ katalogizace) |
Agentura zajišťující původní katalogizaci |
StDuBDS |
Agentura, která záznam modifikovala |
Uk |
050 00 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER |
Classification number |
PN1995.9.D6 |
Číslo dokumentu |
R44 2004 |
082 00 - DEWEYHO DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Classification number |
070.18 |
Vydání |
22 |
100 1# - HLAVNI ZÁHLAVÍ - OSOBNÍ JMÉNO |
Osobní jméno |
Renov, Michael, |
Data související se jménem |
1950- |
245 14 - ÚDAJE O NÁZVU |
Název |
The subject of documentary / |
Údaje o odpovědnosti |
Michael Renov. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Místo vydání |
Minneapolis, Minn. ; |
-- |
London : |
Jméno nakladatele |
University of Minnesota Press, |
Datum vydání |
c2004. |
300 ## - FYZICKÝ POPIS |
Rozsah |
xxiv, 286 p. : |
Další fyzické údaje |
ill. ; |
Rozměry |
26 cm. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Zdroj |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Zdroj |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Zdroj |
rdacarrier |
490 1# - ÚDAJE O EDICI |
Údaj o edici |
Visible evidence ; |
Označení svazku/pořadí |
v. 16 |
500 ## - VŠEOBECNÁ POZNÁMKA |
General note |
Essays either previously published or previously presented at various conferences. |
500 ## - VŠEOBECNÁ POZNÁMKA |
General note |
Formerly CIP. |
Institution to which field applies |
Uk |
504 ## - POZNÁMKA O BIBLIOGRAFII, ATD. |
Bibliography, etc. note |
Includes bibliographical references and index. |
520 ## - ABSTRAKT, ATD. |
Text poznámky |
The documentary, a genre as old as cinema itself, has traditionally aspired to objectivity. Whether making ethnographic, propagandistic, or educational films, documentarians have pointed the camera outward, drawing as little attention to themselves as possible. In recent decades, however, a new kind of documentary has emerged in which the filmmaker has become the subject of the work. Whether chronicling family history, sexual identity, or a personal or social world, this new generation of nonfiction filmmakers has defiantly embraced autobiography. In The Subject of Documentary, Michael Renov focuses on how documentary filmmaking has become an important means for both examining and constructing selfhood. By looking at key figures in documentary filmmaking as well as noncanonical video art and avant-garde artists, Renov broadens the definition of what counts as documentary, and explores the intersection of the personal and political, considering how memory can create a way into asking troubling questions about identity, oppression, and resiliency. Offering historical context for the explosion of personal nonfiction filmmaking in the 1980s and 1990s, Renov analyzes films in which the subjectivity of the filmmaker is expressly defined in relation to political struggle or historical trauma, from Haskell Wexler's Medium Cool to Jonas Mekas's Lost, Lost, Lost. And, looking beyond the traditional documentary, Renov contemplates such nontraditional modes of autobiographical practice as the essay film, the video confession, and the personal Web page.Unique in its attention to diverse expressions of personal nonfiction filmmaking, The Subject of Documentary forges a new understanding of the heightened role and function of subjectivity in contemporary documentary practice.<br/>[amazon.com] |
540 ## - TERMS GOVERNING USE AND REPRODUCTION NOTE |
Terms governing use and reproduction |
British Library not licensed to copy |
Authorization |
0 |
Institution to which field applies |
Uk |
650 #0 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
Documentary films |
Všeobecné zpřesnění |
History and criticism. |
830 #0 - SERIES ADDED ENTRY--UNIFORM TITLE |
Unifikovaný název |
Visible evidence ; |
Označení svazku/pořadí |
v. 16. |
942 ## - PŘIDANÉ VEDLEJŠÍ ZÁHLAVÍ (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Kniha |
Suppress in OPAC |
No |