Podrobnosti MARC
000 -LEADER |
kontrolní pole pevné délky |
04009nam a2200397 a 4500 |
001 - ŘÍDÍCÍ ČÍSLO |
kontrolní pole |
001633169 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
kontrolní pole |
CZ PrSKC |
005 - DATUM A ČAS POSLEDNÍHO ZPRACOVÁNÍ |
kontrolní pole |
20230405172912.0 |
006 - DALŠÍ CHARAKTERISTIKY DOKUMENTU |
kontrolní pole pevné délky |
m u |
007 - FYZICKÝ POPIS - SPECIFIKACE PRO TIŠTĚNÝ ČI RUKOPISNÝ (OKEM ČITELNÝ) TEXT |
kontrolní pole pevné délky |
cr cn| |
008 - SPECIFIKACE PRO KNIHY A POKRAČUJÍCÍ ZDROJE |
kontrolní pole pevné délky |
111107s2012 xxk sb 001 0 eng d |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
ISBN |
9781444337259 |
Kvalifikátor |
(hardback alk. paper) |
040 ## - CATALOGING SOURCE (Původ katalogizace) |
Agentura zajišťující původní katalogizaci |
ABD001 |
Jazyk katalogizace |
cze |
Agentura převádějící záznam do strojem čitelné podoby |
ABD001 |
043 ## - KÓD GEOGRAFICKÉ OBLASTI |
Kód geografické oblasti |
ee----- |
072 #7 - SKUPINA KONSPEKTU |
Klasifikační znak skupiny Konspektu |
791 |
Slovní vyjádření skupiny Konspektu |
Film. Cirkus. Lidová zábava |
Zdroj |
Konspekt |
245 02 - ÚDAJE O NÁZVU |
Název |
A companion to Eastern European cinemas / |
Údaje o odpovědnosti |
edited by Anikó Imre |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Místo vydání |
Chichester, U.K. ; |
-- |
Malden, Mass. : |
Jméno nakladatele |
Wiley-Blackwell, |
Datum vydání |
2012 |
300 ## - FYZICKÝ POPIS |
Rozsah |
xvii, 525 s. |
490 1# - ÚDAJE O EDICI |
Údaj o edici |
The Wiley-Blackwell companions to national cinemas |
504 ## - POZNÁMKA O BIBLIOGRAFII, ATD. |
Bibliography, etc. note |
Obsahuje bibliografii a rejstřík. |
505 0# - FORMALIZOVANÁ POZNÁMKA K OBSAHU |
Text formalizované poznámky |
Introduction: Eastern European cinema from no end to the end (as we know it) / Anikâo Imre -- New theoretical and critical frameworks. Body horror and post-socialist cinema: Gyorgy Polfis Taxidermia / Steven Shaviro -- El perro negro: transnational readings of database documentaries from Spain / Marsha Kinder -- Did somebody say Communism in the classroom? or, the value of analyzing totality in recent Serbian cinema / Zoran Samardzija -- Laughing into an abyss: cinema and Balkanization / Kriss Ravetto-Biagioli -- Jewish identities and generational perspectives / Catherine Portuges -- Aftereffects of 1989: Corneliu Porumboiu's 12:08 East of Bucharest (2006) and Romanian cinema / Alice Bardan -- Cinema beyond borders: Slovenian cinema in a world context / Meta Mazaj and Shekhar Deshpande -- Historical and spatial redefinitions. Center and periphery, or how Karel Vachek formed a new government / Alice Lovejoy |
505 0# - FORMALIZOVANÁ POZNÁMKA K OBSAHU |
Text formalizované poznámky |
The Polish black series documentary and the British Free Cinema movement / Bjorn Sorenssen -- Socialists in outer space: East German film's Venusian adventure / Stefan Soldovieri -- Red Shift: new Albanian cinema and its dialogue with the old / Bruce Williams -- National space, (trans)national cinema: Estonian film in the 1960s / Eva Nčaripea -- For the peace, for a new man, for a better world! Italian leftist culture and Czechoslovak cinema, 1945-1968 / Francesco Pitassio -- Aesthetic (re)visions. The impossible Polish new wave and its accursed âEmigrâe auteurs: Borowczyk, Polanski, Skolimowski and Zulawski / Michael Goddard -- Documentary and industrial decline in Hungary: the "zd Series" of Tamâas Almâasi / John Cunningham -- Investigating the past, envisioning the future: an exploration of post-1991 Latvian documentary / Maruta Z. Vitols -- East European historical epics: genre cinema and the visualization of a heroic national past / Nikolina Dobreva |
505 0# - FORMALIZOVANÁ POZNÁMKA K OBSAHU |
Text formalizované poznámky |
Nation, gender and history in Latvian genre cinema / Irina Novikova -- A comparative study: Rein Raamat's Big täoll and Priit Pčarn's Luncheon on the grass / Andreas Trossek -- Yugoslav black wave: the history and poetics of polemical cinema in the 60s and 70s in Yugoslavia / Greg DeCuir, Jr. -- Industries and institutions. Follow the money: financing contemporary cinema in Romania / Ioana Uricaru -- An alternative model of film production: film units in Poland after WWII / Dorota Ostrowska -- The Hussite heritage film: a dream for all Czech seasons / Petra Hanukovu -- International coproductions as productions of heterotopias / Ewa Mazierska -- East is East? new Turkish cinema and Eastern Europe / Melis Behlil. |
520 ## - ABSTRAKT, ATD. |
Text poznámky |
A Companion to Eastern European Cinemas showcases twenty-five essays written by established and emerging film scholars that trace the history of Eastern European cinemas and offer an up-to-date assessment of post-socialist film cultures.<br/>[amazon.com] |
650 07 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
film |
Zdroj záhlaví nebo termínu |
czenas |
650 07 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
filmová tvorba |
Zdroj záhlaví nebo termínu |
czenas |
651 #7 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - GEOGRAFICKÉ JMÉNO |
Geografické jméno |
Evropa východní |
Zdroj záhlaví nebo termínu |
czenas |
655 #7 - REJSTŘÍKOVÝ TERMÍN -- žánr/forma |
Žánr/forma či základní termín |
monografie |
Source of term |
czenas |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Osobní jméno |
Imre, Anikó |
Relationship |
edt |
830 #0 - SERIES ADDED ENTRY--UNIFORM TITLE |
Unifikovaný název |
Wiley-Blackwell companions to national cinemas |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] |
Římské číslice |
15 |
910 ## - USER-OPTION DATA (OCLC) |
User-option data |
ABD020 |
910 ## - USER-OPTION DATA (OCLC) |
User-option data |
BOD001 |
910 ## - USER-OPTION DATA (OCLC) |
User-option data |
ZLD002 |
942 ## - PŘIDANÉ VEDLEJŠÍ ZÁHLAVÍ (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Kniha |
Suppress in OPAC |
No |