Podrobnosti MARC
000 -LEADER |
kontrolní pole pevné délky |
03152cam a2200409 i 4500 |
001 - ŘÍDÍCÍ ČÍSLO |
kontrolní pole |
20786093 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
kontrolní pole |
OSt |
005 - DATUM A ČAS POSLEDNÍHO ZPRACOVÁNÍ |
kontrolní pole |
20220215164356.0 |
008 - SPECIFIKACE PRO KNIHY A POKRAČUJÍCÍ ZDROJE |
kontrolní pole pevné délky |
181218s2019 ilua b s001 0 eng |
010 ## - KONTROLNÍ ČÍSLO KONGRESOVÉ KNIHOVNY |
Kontrolní číslo Kongresové knihovny |
2018049780 |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
ISBN |
9780252042539 |
Kvalifikátor |
(hardcover ; |
-- |
acid-free paper) |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
ISBN |
9780252084348 |
Kvalifikátor |
(softcover ; |
-- |
acid-free paper) |
020 ## - MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ČÍSLO KNIHY (ISBN) |
Zrušené/chybné ISBN |
9780252084671 |
Kvalifikátor |
(ebook) |
040 ## - CATALOGING SOURCE (Původ katalogizace) |
Agentura zajišťující původní katalogizaci |
DLC |
Jazyk katalogizace |
eng |
Agentura převádějící záznam do strojem čitelné podoby |
DLC |
Použitá pravidla popisu |
rda |
Agentura, která záznam modifikovala |
DLC |
042 ## - AUTHENTICATION CODE |
Authentication code |
pcc |
043 ## - KÓD GEOGRAFICKÉ OBLASTI |
Kód geografické oblasti |
n-us--- |
050 00 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER |
Classification number |
PN1995.9.D6 |
Číslo dokumentu |
W37 2019 |
082 00 - DEWEYHO DESETINNÉ TŘÍDĚNÍ |
Classification number |
070.1/8 |
Vydání |
23 |
100 1# - HLAVNI ZÁHLAVÍ - OSOBNÍ JMÉNO |
Osobní jméno |
Warren, Shilyh J., |
Data související se jménem |
1974- |
Relator term |
author. |
245 10 - ÚDAJE O NÁZVU |
Název |
Subject to reality : |
Další údaje o názvu |
women and documentary film / |
Údaje o odpovědnosti |
Shilyh Warren. |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Urbana : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
University of Illinois Press, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
[2019] |
300 ## - FYZICKÝ POPIS |
Rozsah |
x, 179 pages : |
Další fyzické údaje |
illustrations ; |
Rozměry |
24 cm. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Zdroj |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
Zdroj |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
Zdroj |
rdacarrier |
490 0# - ÚDAJE O EDICI |
Údaj o edici |
Women and film history international |
504 ## - POZNÁMKA O BIBLIOGRAFII, ATD. |
Bibliography, etc. note |
Includes bibliographical references (pages 147-167) and index. |
505 0# - FORMALIZOVANÁ POZNÁMKA K OBSAHU |
Text formalizované poznámky |
Introduction: two real moments -- Filming among others: Frances Flaherty and Osa Johnson -- Anthropological visions inside and out: Zora Neale Hurston and Margaret Mead -- Strangely familiar: autoethnography and whiteness in personal documentaries -- Native ethnographers and feminist solidarity -- Conclusion: when the walls come down. |
520 ## - ABSTRAKT, ATD. |
Text poznámky |
Revolutionary thinking around gender and race merged with new film technologies to usher in a wave of women's documentaries in the 1970s. Driven by the various promises of second-wave feminism, activist filmmakers believed authentic stories about women would bring more people into an imminent revolution. Yet their films soon faded into obscurity.[https://www.press.uillinois.edu/] |
Rozšířený text poznámky |
Shilyh Warren reopens this understudied period and links it to a neglected era of women's filmmaking that took place from 1920 to 1940, another key period of thinking around documentary, race, and gender. Drawing women’s cultural expression during these two explosive times into conversation, Warren reconsiders key debates about subjectivity, feminism, realism, and documentary and their lasting epistemological and material consequences for film and feminist studies. She also excavates the lost ethnographic history of women's documentary filmmaking in the earlier era and explores the political and aesthetic legacy of these films in more explicitly feminist periods like the Seventies.<br/><br/>Filled with challenging insights and new close readings, Subject to Reality sheds light on a profound and unexamined history of feminist documentaries while revealing their influence on the filmmakers of today.[https://www.press.uillinois.edu/] |
650 #0 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
Documentary films |
Geografické zpřesnění |
United States |
Všeobecné zpřesnění |
History |
Chronologické zpřesnění |
20th century. |
650 #0 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
Women motion picture producers and directors |
Geografické zpřesnění |
United States. |
650 #0 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
Feminism and motion pictures. |
650 #0 - VEDLEJŠÍ VĚCNÉ ZÁHLAVÍ - VĚCNÉ TÉMA |
Topical term or geographic name entry element |
Motion pictures and women. |
906 ## - LOCAL DATA ELEMENT F, LDF (RLIN) |
a |
7 |
b |
cbc |
c |
orignew |
d |
1 |
e |
ecip |
f |
20 |
g |
y-gencatlg |
942 ## - PŘIDANÉ VEDLEJŠÍ ZÁHLAVÍ (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Kniha |
Suppress in OPAC |
No |