Studia vizuální kultury /
Sturken, Marita, 1957-
Studia vizuální kultury / Marita Sturken, Lisa Cartwright ; [z anglického originálu ... přeložili Lucie Vidmar a Milan Kreuzzieger] - Vyd. 1. - Praha : Portál, 2009 - 471 s. : il. (některé barev.), portréty, faksim. ; 29 cm
Terminologický slovník
Obsahuje bibliografie a rejstřík
Vizuální kultura a vizuální studia vymezují nové pole pro studium kulturní konstrukce vizuálna nejen v umění, ale i v médiích a každodenním životě. Tento směr zkoumání současné kulturní produkce pojímá vizuální obraz jako ohnisko procesů, kterými je vytvářen význam v kulturním kontextu. Přestože vliv obrazů na život společnosti stále vzrůstá, dlouho se o nich uvažovalo téměř výlučně v rámci tradičně definovaných kategorií „umění“, „fotografie“, „film“ či „masová média“. Každá z nich má své specifické tvůrce a aktéry, své segmenty publika a svou rétoriku. Studia vizuální kultury pojímají média a obrazy v jejich komplexním vztahu a usilují o vytvoření nové disciplíny, která by překonávala tradiční úzké pojetí vizuální kultury.
[databazeknih.cz]
9788073675561
cnb001929348
vizuální kultura
umění a společnost
masmédia a společnost
vizuální vnímání
vizuální komunikace
masová kultura
visual culture
art and society
mass media and society
visual perception
visual communication
popular culture
monografie
monographs
316.7-028.22 7.011:316.72/.75 316.774:316.3 159.931 316.77:159.931 7.011 (048.8)
Studia vizuální kultury / Marita Sturken, Lisa Cartwright ; [z anglického originálu ... přeložili Lucie Vidmar a Milan Kreuzzieger] - Vyd. 1. - Praha : Portál, 2009 - 471 s. : il. (některé barev.), portréty, faksim. ; 29 cm
Terminologický slovník
Obsahuje bibliografie a rejstřík
Vizuální kultura a vizuální studia vymezují nové pole pro studium kulturní konstrukce vizuálna nejen v umění, ale i v médiích a každodenním životě. Tento směr zkoumání současné kulturní produkce pojímá vizuální obraz jako ohnisko procesů, kterými je vytvářen význam v kulturním kontextu. Přestože vliv obrazů na život společnosti stále vzrůstá, dlouho se o nich uvažovalo téměř výlučně v rámci tradičně definovaných kategorií „umění“, „fotografie“, „film“ či „masová média“. Každá z nich má své specifické tvůrce a aktéry, své segmenty publika a svou rétoriku. Studia vizuální kultury pojímají média a obrazy v jejich komplexním vztahu a usilují o vytvoření nové disciplíny, která by překonávala tradiční úzké pojetí vizuální kultury.
[databazeknih.cz]
9788073675561
cnb001929348
vizuální kultura
umění a společnost
masmédia a společnost
vizuální vnímání
vizuální komunikace
masová kultura
visual culture
art and society
mass media and society
visual perception
visual communication
popular culture
monografie
monographs
316.7-028.22 7.011:316.72/.75 316.774:316.3 159.931 316.77:159.931 7.011 (048.8)