CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU KNIHOVNA

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

Místní obrázek obálky
Místní obrázek obálky
Základní MARC ISBD

Silence : lectures and writings / by John Cage.

Podle: Typ materiálu: TextTextPublication details: London : Boyars, 1978 (1986 [printing])Popis: 276pTyp obsahu:
  • text
Typ média:
  • unmediated
Typ nosiče:
  • volume
ISBN:
  • 0714510432 (pbk) :
Předmětová hesla: Znak MDT:
  • 780 19
Znak MDT:
  • ML160
Souhrn: John Cage patřil k osobnostem, které významně poznamenaly vývoj hudby dvacátého století. Svým vlivem zasáhl i ostatní druhy umění (tanec, divadlo, poezie, výtvarné umění, film), kde jeho podněty došly poměrně širokého uplatnění. Pro jeho tvorbu je charakteristický radikální rozchod s evropskou hudební tradicí i s do té doby běžným chápáním umění. Po počátečních experimentech s hledáním nových zvuků, dospívá kolem roku 1950 k osobité koncepci hudby usilující o překlenutí propasti mezi uměním a životem. Zdůrazňuje roli pozornosti v percepci umění a upozorňuje na fakt, že i ticho je stále plné zvuků. V souladu s učením středověkého mystika Mistra Eckharta, se snaží v kompozici dotáhnout co největší otevřenosti "ke všemu, co se stane". [databazeknih.cz]
Štítky z této knihovny: V této knihovně nejsou k tomuto titulu přiřazené žádné štítky. Pro přidávání štítků je nutné být přihlášený.
Star ratings
    Průměrné hodnocení: 0.0 (0 hlasů)
Jednotky
Typ jednotky Aktuální knihovna Signatura Stav Půjčeno do Čárový kód
Kniha Kniha Centrum dokumentárního filmu Filmový průmysl a technika 791.6 791.6/2027/CAG (Prohlédnout regál(Otevře se níže)) Dostupné 791.6/2027/CAG

Originally published: Middleton : Wesleyan University Press, 1961.

John Cage patřil k osobnostem, které významně poznamenaly vývoj hudby dvacátého století. Svým vlivem zasáhl i ostatní druhy umění (tanec, divadlo, poezie, výtvarné umění, film), kde jeho podněty došly poměrně širokého uplatnění. Pro jeho tvorbu je charakteristický radikální rozchod s evropskou hudební tradicí i s do té doby běžným chápáním umění. Po počátečních experimentech s hledáním nových zvuků, dospívá kolem roku 1950 k osobité koncepci hudby usilující o překlenutí propasti mezi uměním a životem. Zdůrazňuje roli pozornosti v percepci umění a upozorňuje na fakt, že i ticho je stále plné zvuků. V souladu s učením středověkého mystika Mistra Eckharta, se snaží v kompozici dotáhnout co největší otevřenosti "ke všemu, co se stane".
[databazeknih.cz]

Zatím nikdo nekomentoval.

pro zveřejnění komentáře.

Klikněte na obrázek pro jeho zobrazení v prohlížeči obrázků

Místní obrázek obálky